Saturday 21 July 2012

Cerita aku masa aku sem 2 di IKM Lumut


Begini Ceritanya...


Pada tahun ini aku telah sambung belajar di ikm lumut. aku di sana mengambil sijil technology computer.
sekarang aku sudah pada semester dua.. ramai kawan telah aku temui. mereka semua baik-baik dan sekepala dengan aku.
yang paling aku rapat ialah Nazss.. die seorang yang pandai edit gambar. software yang die guna Photoshop.
aku tak tahu apew yang best sangat dengan benda tu. tapi suke hati die lah janji die tak kacau aku, aku tak kacau die.
member-member sekelas dengan aku semua pandai-pandai.. cume aku jer yang malas sikit.. yang penting semua assignment siap
dan hantar.. cikgu-cikgu aku semua okey jer tak ade masalah dengan diorang. yang paling ngam dengan kami encik Roslan, Encik Zul dan Encik Kharizan.
semua cikgu-cikgu tu banyak pengalaman... eh lupa pulak, Encik Zul tu ketua Course kami. tapi aku tak tahu die mengaja subjek ape.
Encik Kharizan pulak pembantu Encik zul, Encik Kharizan mengajar subjek Elektronik, Encik Kharizan banyak membantu kami untuk lulus
dalam subjek die pada final exam... kami pon selalu membantu die bila die memerlukan bantuan. Encik Roslan pulak die guru kelas kami, die
pemilat bola sepak. pasukan Arsenal menjadi pilihannya.. memang fanatik giler-giler sampai semua eksesori keretanya semua warna merah dan
mempunyai lambang Arsenal.. huhuhu.. memang terbaik!!!.. ha Encik Roslan mengajar subjek Networking. kami panggil cikgu pon Encik Lan, yang die ajar
semua pasal connettion LAN.. haha cable LAN crose cable stright cable A dan B.. mula-mula macam susah, tapi bile ikut step by step
senang jer rupanya.. cuma nak configure jer yang susah sikit nak setting IP address.. contoh 192.225.1.2 sampai sekarang aku tak reti nak buat.
final exam semester lepas aku cuma dapat pointer 3.05, semester dua nie aku nak taget 3.5 kalau ade rezki.. mudah-mudahan dapat la..
sapew yang tak nak bejayakan? semua orang nak... tapi ade satu subjek yang aku dan member sekelas tak faham ape yang disampaikan cikgu. subjek tu subjek OS
(OPERATING SYSTEM) kami tak faham sebab benda tu adalah perisian computer, ia bersifat maya tak boleh dipegang.. cuma nota bab sejarah OS jer panjang leba..
kami semua tak ambil port pasal subjek tu.. hahaha~ yang kami tau "umi dah pesan buku tu dibaca, dihafal nanti masuk periksa.." kikiki.. kalau nadim bace
apa yang aku tulis ni mesti die gelak giler-giler and die nak print screen nak upload kat FaceBook pastu " Tag " ramai-ramai.. pastu kecoh satu kelas.. hahaha
tiga hari tak tuka topik.. wakakaka..
dan sekarang aku berada di sem 2 jugak tapi diperingkat diploma plak dekat German Malaysian Institute (GMI) Bangi. Aku ambil course Network Security, jadi hacker lah aku lepas nie. siap la korang satu-satu aku hack! hahahaha (gelak jahat).. kau tungguuuu!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...